کیف زنانه سفید
بررسی انواع کیف های زنانه

تاریخچه استفاده از کیف

بررسی انواع کیف زنانه

  • کیف دستی زنانه
  • کیف دوشی زنانه
  • کیف مینی بگ
  • کیف اسپرت زنانه
  • کیف دانشجویی زنانه
  • کوله پشتی
  • کیف مجلسی زنانه
  • کیف اداری زنانه
  • کیف پول زنانه
  • کیف لوازم آرایشی

انواع جنس های کیف

نکات مهم هنگام خرید کیف زنانه

برند های تولید کننده خارجی و ایرانی کیف زنانه

لاوین

کیف زنانه، یک اکسسوری جذاب و بسیار کاربردی در استایل های متفاوت است. گاهی تنوع زیاد سبب سردرگمی خانم‌ها در انتخاب کیف می‌شود. این‌که چه کیفی مناسب مجلس است؟ کدام نوع کیف را باید برای محل کار خرید؟ کیف اسپرت چه ویژگی‌هایی دارد؟ یا یک کیف دانشجویی بهتر است از چه جنسی باشد؟

کیف های متعددی با کاربرد ها و سایز های متفاوت در فروشگاه ها موجود است که نمونه هایی از آن شامل کیف های مجلسی، اداری، اسپورت، دانشجویی، کیف پول، کیف لوازم آرایش و.. است. در این مقاله سعی کردیم یک راهنمای جامع و کامل را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا یک خرید آسان و بدون سردرگمی را تجربه نمایید.

تاریخچه استفاده از کیف

از آنجاییکه انسان در همه زمان ها برای حمل وسایل ضروری از غذا و خوراک گرفته تا ابزار های دفاع و پول از کیف برای حمل استفاده می کردند پس هیچوقت نمیتوان نام اختراع بر روی آن نامید. کیف ها طی سال های متمادی تغییر و تحول یافتند و با ظهور صنعت مد دچار تغییر و تحولات بسیار شدند. کتیبه های دوران مصر باستان، کیسه هایی که مردان و زنان به دور کمرشان بسته اند را به تصویر کشیده، در قرن چهاردهم میلادی مردم به سمت استفاده از کیف های پر زرق و برق و پارچه های گران و قلاب بافی شده سوق داده شدند. در اوایل دوره مدرن در اروپا کیف تنها به یک منظور به کار گرفته می شد و آن هم چیزی نبود جز حمل سکه، این کیف ها از پارچه نرم یا چرم ساخته می شدند. با گذشت زمان و دوخت جیب در لباس اقایان نیاز آن هارا به کیف محدود تر کرد و کیف بیشتر به عنوان اکسسوری زنانه شناخته شد.

اولین کیف

بررسی انواع کیف زنانه

شکل، طراحی، رنگ، اندازه و جنس کیف ها سبب ایجاد تنوع بسیار زیاد در تولید کیف شده که هر فرد، با سلیقه و استایل خود کیف مناسب و دلخواهش را خریداری کند.

کیف زنانه کرمی
کیف دستی زنانه

کیف دستی زنانه

یک مدل کاربردی و مناسب استفاده در همه مکان ها که قابل استفاده است که دارای بند متناسب با مدل و اندازه کیف می باشد. می توان هم به صورت دستی استفاده کرد هم به صورت دوشی.

کیف دوشی زنانه

یک گزینه مناسب برای افرادی که وسایل زیادی با خود حمل می کنند و به صورت دستی حمل آن ها برایش سخت خواهد بود. کیف های دوشی در سایز و اندازه و جنس های مختلفی تولید می شوند.

کیف دوشی زنانه
مینی بگ زنانه

کیف مینی بگ

کیف مینی بگ یا “Mini Bag” یک نوع کیف کوچک و جمع و جور است که برای استفاده روزمره یا مناسبت‌هایی که نیاز به حمل کمی اقلام دارید مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کیف‌ها عموماً دارای بند کوتاه یا طولانی قابل‌تنظیم برای حمل به‌صورت دستی یا روی شانه هستند. کیف مینی بگ به‌عنوان یک اکسسوری مدرن و جذاب شناخته می‌شود. طراحی آنها معمولاً ساده و منحصر به فرد است، اما می‌توانند در انواع مواد از جمله چرم، پارچه، و نایلون تولید شوند. کیف مینی بگ‌ها اغلب به‌عنوان جزئی از استایل کژوال یا شیک و مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند با لباس‌های مختلف مانند لباس‌های روزمره، فسکی، یا شب مناسب باشند؛ بنابراین، آنها یک گزینه عالی برای افزودن شیکی و زیبایی به لباس شما هستند

کیف اسپرت زنانه

کیف هایی که برای رفتن به باشگاه، استخر و یا استفاده روزمره کاربرد دارند در این دسته قرار می گیرند که به شکل های کوله پشتی، کیف دوشی و دستی در سایز های بزرگ وجود دارند. این کیف‌ها از نظر مدل، طرح و رنگ هیچ محدودیتی ندارند؛ با هر رنگ و مدل مانتویی می‌توانید کیف اسپرت مناسب آن را انتخاب کنید.

کیف اسپرت زنانه
کیف دانشجویی زنانه

کیف دانشجویی زنانه

این کیف ها باید مقاومت بالایی در برابر وزن لوازم هایی که داخل آن چیده می شوند داشته باشد. کیف هایی که زرق و برق زیادی دارند و نحوه شست و شو و تمیز شدن آن ها دشوار یا ناممکن است به عنوان استفاده کیف دانشجویی مناسب نیستند. این کیف ها باید خوش دست باشند، جای زیاد و بزرگی برای قرارگیری کتاب و جزوات دارا باشد، محل مخصوصی برای لپ تاب و تبلت داشته باشد، حمل راحتی داشته و قابلیت ست شدن و هماهنگی رنگی با بیشتر لباس هایتان را داشته باشد.

کوله پشتی

کوله پشتی یا همان “بک‌پک” یکی از انواع کیف است که دارای دو بند می باشد که روی شانه‌ها قرار می‌گیرد. این کیف به طور عمده برای حمل و نگهداری وسایل شخصی در سفرها، تمرینات ورزشی، مسافرت‌های کوتاه‌مدت، یا به‌عنوان یک لوازم جانبی روزانه استفاده می‌شود. کوله پشتی معمولاً برای افرادی که به‌صورت فعال و روزانه در حال حرکت هستند، عملکرد خوبی دارد. این کیف علاوه بر اینکه اجسام را نگهداشته و حمل می‌کند، وزن و فشار را به طور متساوی بر روی دو شانه توزیع می‌کند.

کوله پشتی زنانه
کیف مجلسی

کیف مجلسی زنانه

این مدل کیف ها به علت جنس و طراحی های خاص مناسب مجالس و دورهمی ها بوده و استفاده از متریال ظریف و چشم گیر یا اکسسوری هایی همچون سگک، بند، زیورالات در طراحی این کیف آن را خاص تر و شیک تر می کند. مدل های جذابی از این کیف را می توانید در فروشگاه تین بانی پیدا کنید.

کیف اداری زنانه

مدل های متفاوتی از این کیف در بازار وجود دارد و دائم مدل های جدیدی از آن در بازار عرضه می شوند. اغلب کیف های اداری از نظر اندازه فضای داخلی به گونه ای طراحی می شوند که جادار باشد و قابلیت جا گرفتن لپ تاپ، تبلت، گوشی، ظرف غذا، کیف پول و پرونده ها و… در آن ها وجود دارد، از این رو جنس آستر و رویه و بند آن باید مقاوم باشد تا با استفاده مداوم و باز و بسته شدن کیف در کوتاه مدت دچار استهلاک نشود. مرسوم ترین مدل دسته برای کیف های اداری، کیف دوشی چرمی با بند های متوسط و نسبتا بلند است که نیازی به حمل کردن با دست نباشد و بتوان به راحتی از وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس ها استفاده کرد.

کیف اداری زنانه
کیف پول زنانه

کیف پول زنانه

کیف پول به منظور جای دادن پول نقد، کارت های شناسایی و بانکی کاربرد دارند و از نظر جنس، رنگ، مدل و اندازه آن متنوع می باشند و متداول ترین جنس کیف پول ها مربوط به چرم می باشد.

کیف لوازم آرایشی

این کیف معمولا در اندازه کوچک و قابل حمل، به منظور جا دادن لوازم آرایشی همچون کرم پودر، ریمل، رژ و… می باشد. و چون به صورت روزانه کاربرد دارد در هنگام خرید به جنس و نحوه دوخت آن دقت کنید و موردی را انتخاب کنید که قابل شست و شو نیز باشد.

کیف آرایشی

انواع جنس های کیف

جنس های مختلف و متنوع که شامل چرم طبیعی و پوست حیوانات ، چرم مصنوعی یا صنعتی، سوییت، جیر و مخمل، ورنی یا مواد پلاستیکی، پلی استر، پنبه یا سایر جنس های پارچه ای سبب تنوع کیف ها می شود. برند تین بانی در تولیدات خود از چرم صنعتی مرغوب و با کیفیتی استفاده می کند که به علت متریال و مواد انحصاری محصولات با دوامی دارد.

نکات مهم هنگام خرید کیف زنانه

مشخص نمودن کاربرد کیف

توجه به این نکته که کیف انتخابیتان مناسب چه موقعیت و مکان هایی است مهم است. چراکه هر کیف متناسب با جنس و طراحی اش کاربرد های متفاوتی را داراست. برای مثال کیف مجلسی مناسب محیط دانشگاه نبوده و استفاده از آن در استایل های دانشجویی مناسب نیست.

 

سایز و ظرفیت کیف انتخابی

کیفی که انتخاب می کنید باید متناسب با نیاز های شما باشد، اگر جزو افرادی هستید که وسایل کم با خود حمل می کنید خرید کیف های بزرگ و دوشی برای شما پیشنهاد نمی شود.

 

جنس و کیفیت محصول

ماندگاری و دوام هر محصولی به متریال استفاده شده و نحوه دوخت آن بستگی دارد و جزء فاکتور های مهم در خرید کیف به حساب می آید.

 

رنگبندی و تطبیق آن با لباس ها

طراحی کیف دوشی می‌تواند نقش مهمی در افزودن به زیبایی شما داشته باشد. انتخاب رنگ و طرحی که با استایل شما هماهنگ باشد مهم است برای مثال بهتر است از رنگ‌های خیلی جیغ یا زیادی شاد مانند صورتی، زرد یا آبی برای محیط‌های اداری استفاده نکنید. چون این رنگ‌ها هم زود کثیف می‌شوند هم هماهنگ کردن آن‌ها با لباس‌های رسمی و اداری که اغلب رنگ‌های خیلی تیره دارند ترکیب شیک و جذابی نخواهد بود.

 

بند و قابلیت تنظیم آن

بند های کیف قسمت مهمی از کیف به شمار می رود که جنس آن باید طوری باشد که تحمل وزن کیف را داشته و با استفاده مکرر باعث اسیب به سرشانه ها نگردد. همچنین قابل تنظیم بودن بند یک مزیت به شمار می رود که می توان به دلخواه آن را بلند و کوتاه کرد و متناسب با نیاز خود آن را تنظیم نمود.

 

نحوه باز و بسته شدن کیف

موردی مهم در انتخاب و خرید کیف توجه به نحوه باز و بسته شدن آن است. می تواند به وسیله بند، زیپ، قفل و سگک و یا بدون آن ها باشد که برای استفاده روزمره بهتر است از مدل های زیپ دار استفاده نمایید که امنیت بالایی داشته و از افتادن وسیله های داخل کیف و گم شدن آن ها جلوگیری می کند.

 

نحوه حمل

طراحی بند ها و دستگیره های کیف باید طوری باشد که حمل آن را برای ما آسان کند و دارای پد هایی مخصوص در قسمتی از بند و دستگیره باشد که در طولانی مدت باعث درد در ناحیه دست و شانه نگردد.

برند های تولید کننده خارجی و ایرانی کیف زنانه

برند های بسیاری در سراسر دنیا در تولید کیف فعالیت می کنند که از برند های خارجی می توان به شنل ( Chanel)، گوچی (Gucci)، هرمس(Hermes)، فندی (Fendi)، دیور (Dior)، لوییس ویتون (Louis Vuitton)، پرادا (Prada)، تین بانی (TinBany)، مارک جیکوبز (Marc Jacobs)، پیرکاردین (Pierre Cardin) و…

و برند های ایرانی چرم آرا، نوین چرم، چرمیران، کیهان، شیفر، چرم مشهد، چرم مارال و… اشاره کرد.

سخن پایانی

برند تین بانی به دنبال ارائه جدیدترین و به روز ترین مدل های کیف و کفش زنانه می باشد که کیفیت حرف اول را می زند. شما عزیزان می توانید برای خرید و مشاهده مدل های کیف و کفش به صورت حضوری و با مراجعه به شعبه مرکزی فروشگاه یا شعب آن و یا از طریق سایت مجموعه یا اینستاگرام اقدام فرمایید.

ست کیف و کفش