راهنمای خرید کفش روزمره زنانه و معرفی مدل های آن

 

از مهم ترین آیتم های لباس که از کوچک تا بزرگ در استایل خود به آن دقت می کنند کفش می باشد. به مرور زمان با خلق استایل های جدید و مورد توجه قرار گرفتن دنیای مد در زندگی، مدل های متنوعی از کفش توسط طراحان برند های به نام دنیای مد طراحی و وارد بازار شد، این کفش ها در دسته های متفاوتی طبقه بندی شدند که شامل کفش های روزمره، مجلسی، رسمی و اداری می باشد؛ تهیه و خرید کفش روزمره زنانه هم مانند خرید سایر محصولات نیاز به دانستن اطلاعات و اعمال حساسیت‌هایی دارد که بدون آن‌ها ممکن است محصولی که بابت تهیه‌اش هزینه کرده‌اید مناسب شما نباشد ما در اینجا به بررسی انواع مدل های کفش روزمره می پردازیم تا شما انتخاب بهتری در خرید داشته باشید.

کفش روزمره زنانه شامل چه مدل کفش هاست؟

کفش های روزمره یا راحتی طیف وسیعی از کفش ها را در بر میگیرند که ساختار آن ها متناسب با آناتومی پای ما می باشد و قابل استفاده در تمام طول روز باشد. در مدل های مختلف، بر اساس طرح های روی کفش، دارای کش و بدون کش،  نحوه بستن کفش به این صورت که دارای چسب باشند یا بدون چسب، دارا یا فاقد بند و.. طراحی و تولید می شود.

کفش های لژ دار

کفش‌های لژدار در حالت کلی به کفش‌های پاشنه بلندی گفته می‌شود که فضای بین پنجه و پاشنه پوشیده شده‌ باشد. راه‌رفتن با این کفش‌ها حتی انواع پاشنه بلند آن‌ها نیز بسیار راحت بوده و مشکلات کفش‌های پاشنه بلند مرسوم را ندارند. این کفش‌ ها بیش‌تر ظاهر اسپرت دارند و در مجالس رسمی قابل استفاده نبوده و بیش‌تر مناسب مراسم خودمانی و دورهمی هستند. کفش های لژ دار زنانه با توجه به طراحی و ارتفاع لژ می توانند به طور کلی شیک و جذاب باشند.

کفش لژدار زنانه
کفش پاشنه تخت

کفش های پاشنه تخت

 همانطور که از نام آن پیداست کفش هایی فاقد پاشنه و دارای زیره صاف هستند. این کفش ها به علت فاقد پاشنه بودن در دراز مدت ممکن است باعث کمردرد و پا درد شود.

کفش پاشنه دار

هر کفش پاشنه داری لزوما به معنی مجلسی بودن نیست مثل صندل های پاشنه دار.کفش های زنانه چه با پاشنه بلند چه پاشنه کوتاه یکی از جزئیات برجسته در لباس و از جمله مولفه های جذابیت و شکوه در دنیای مد و زیبایی زنانه هستند که طرفداران خاص خود را دارد و در مدل های مختلف با اندازه پاشنه های متفاوت عرضه می شوند. کفش های پاشنه متوسط و کمتر از 7 سانت به صورت روزمره نیز کاربرد دارند و می توان یک استایل فوق العاده و منحصر به فرد با آن ساخت. مدل افرا از نمونه کفش های پاشنه بلند و مدل پناه از نمونه کفش های پاشنه کوتاه موجود در مجموعه تین بانی است.

مدل افرا
صندل زنانه

صندل

کفش های مناسب فصل گرما که خنکی را همزمان با راحتی در اختیار کاربر قرار می دهند؛ صندل ها در مدل های مختلف جلو باز و پشت باز عرضه می شوند و مناسب استفاده در فصل تابستان می باشند. از نمونه صندل های زنانه موجود در مجموعه تین بانی مدل فرانچسکا می باشد که برای مشاهده مشخصات محصول می توانید روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

کتانی

 پر کاربرد ترین مدل کفش که در هر چهار فصل سال قابل استفاده می باشد و محبوب ترین مدل کفش بین همه سنین افراد می باشد معمولا زیره و کفی آنها طوری طراحی می‌شود که فشار کمتری به پا وارد کند.

در روزهای بارانی نباید از کتانی‌های پارچه‌ای استفاده کنید. بهتر است کتانی را انتخاب و خریداری کنید که احتمال نفوذ آب به داخل آن کم‌تر است و جوراب شما را خیس نمی‌کند.

از مدل های راحت و جذاب کتونی می توان به مدل های رکسانا و امیلیا اشاره کرد که در سایت تین بانی موجود است.

کفش روزمره
کفش کالج

کفش کالج

از جمله کفش هایی که می توان استایل های بهاری جذاب و شیکی به وسیله آن ها ساخت و بیشتر مناسب استایل های کلاسیک و کژوال می باشد، در ساخت این کفش ها معمولا چرم مصنوعی و گاها چرم طبیعی به کار می رود طراحی روی محصول به برند های تولیدی آن بستگی دارد، این کفش با زیره ضخیم خود راحتی را ارائه می دهد. اگرچه این کفش ها عموما برای استفاده روزانه طراحی شده اند، اما می توان از آن ها در مراسم رسمی نیز استفاده کرد.

کفش ورزشی

 عموما به کفش هایی که برای انجام فعالیت های ورزشی و تناسب اندام طراحی شده اند، کفش ورزشی گفته می شود و پایه و ساختار مناسب تری نسبت به مدل های دیگر دارد، دارای فناوری هایی در راستای کاهش آسیب دیدگی و فشار هنگام ورزش هستند؛ همچنین به علت عرق کردن پا دارای تهویه هایی برای گردش هوا داخل کفش می باشند.

کفش اسپرت
نیم بوت زنانه تین بانی مدل کاتیا

بوت و نیم بوت

از آیتم های ضروری برای روز های سرد و بارانی فصول پاییز و زمستان که می توان استایل های زیبایی با آن درست کرد بوت و نیم بوت ها می تواند از جنس چرم، سوییت همراه با اکسسوری یا  موارد دیگر همراه باشند. بوت ها یا به وسیله بند یا به وسیله چسب یا زیپ و یا ترکیب آن ها بسته می شوند ، بخش داخلی کفش نیز می تواند به صورت خز دار یا ساده باشد تفاوت بوت و نیم بوت در بلندی ساق آن هاست نیم بوت‌ در حال‌ حاضر طرفداران بسیار زیادی دارد؛ چراکه ساق آن‌ها نه آن‌قدر بلند است که پا را اذیت کرده و یا موجبات آزار شما را فراهم سازند و نه به‌اندازه‌ای کوتاه است که گرمای مورد نیاز شما را نداشته باشند برای داشتن یک استایل محصر به فرد پاییزی خرید یک نیم بوت لازم است.

کفش طبی

زیره مخصوص این کفش ها باعث شده که فشار وارده به پا به حداقل مقدار ممکن برسد کفش زنانه تین بانی مدل شیلا از کفش های طبی موجود در سایت تین بانی می باشد.

کفش راحتی

از کجا بفهمیم کدام مدل کفش مناسب پای ما می باشد؟

در هنگام خرید کفش مهم ترین معیار یک فرد، خرید کفشی است که پایش داخل آن راحت باشد پس اگر فشاری از سمت جلوی یا پشت کفش بر روی پاهایتان حس کردید بهتر است از خرید آن کفش امتناع کنید؛ پای افراد به طور کلی از یکدیگر متمایز است، ممکن است پا شکل پنجه ای داشته باشد یا دارای کف صاف باشد یا … که اگر به این موارد دقت نکنیم و کفش نامناسب بخریم در دراز مدت تاثیر منفی روی پا خواهد گذاشت و به مرور باعث گردن درد و کمر درد و بروز مشکلاتی در انگشت و ناخن های پا نیز می شود. پس اگر پای شما پهن است نباید مدل هایی با ساختار پنجه باریک تر انتخاب کنید.

هنگام خرید کفش روزمره بهتر است به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • راحتی و مناسب بودن

مناسب ترین مدل کفش، کفش هایی هستند که قسمت بالایی آن از مواد نرم و تنفس پذیر ساخته شده باشد و با کاهش فشار، بتواند راحتی پا ها را تامین کند.

 

  • مقاومت و طول عمر

جنس بدنه اعم از رویه، زیره و کفی، دوخت مناسب و نحوه نگهداری شما عوامل تعیین کننده طول عمر کفش می باشد.

 

  • اندازه و سایز کفش

کفش انتخابی شما باید دقیقا متناسب با اندازه پای شما باشد یعنی نه انقدر شل و گشاد که پای شما داخل آن سر بخورد و احتمال ضربه دیدن مچ پا بالا رود و نه انقدرتنگ که راحتی را از شما سلب کند و فرم پا را به هم بریزد. بهترین زمان برای خرید کفش بعد از ظهر می باشد، چون صبح ها پا مقداری ورم دارد و اندازه واقعی را نشان نمی دهد.

 

  • ظاهر کفش

ظاهر و زیبایی کفش مثل سایر آیتم های لباس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تکمیل کننده استایل هر شخصی می باشد پس بهتر است کفشی انتخاب شود که علاوه بر اینکه قابلیت ست کردن با سایر لباس ها را دارد جلوه و ظاهر شیک و زیبایی نیز داشته باشد.

 

  • جنس متریال به کار برده شده در زیره و رویه کفش

سعی کنید کفشی را انتخاب نمایید که رویه ی آن، یعنی قسمتی که پنجه باز و بسته می شود، نرم باشد تا هنگام راه رفتن در قسمت پنجه احساس خستگی نکنید. همچنین زیره کفش روزمره باید از ضخامت کافی برخوردار باشد به گونه ای که تیزی و سفتی اشیا زیر پا حس نشود.

 

  • کفی مناسب

باید بالشتک کافی در کفش وجود داشته باشد تا در هنگام راه رفتن پای شما در معرض ضربه قرار نگیرد.

 

  • تمیزی دوخت

تمیزی دوخت کفش ها هم بر روی کیفیت و ماندگاری محصول هم به زیبایی آن اثر گذار است.

 

  • نحوه تمیز شدن

به علت اینکه این کفش دائما در پا می باشد و حین راه رفتن پا به موارد مختلف برخورد می کند زود کثیف شده و نیازمند واکس، دستمال یا مواد شوینده خواهد بود بهتر است کفشی انتخاب شود که قابلیت شست و شو یا دستمال و واکس کشی را داشته باشد.

 

  • اندازه پاشنه

از اصلی ترین اجزاء کفش که اندازه آن نقش مهمی در راحتی کفش دارد برای فعالیت های روزانه بهتر است سراغ کفش هایی با پاشنه های بلندتر از 7 سانتی نروید. کفش های بدون پاشنه یا پاشنه تخت نیز گزینه مناسبی برای قدم زدن در مسافت های طولانی نیست چون باعث حس خستگی می شود.

 

  • نحوه بسته شدن کفش

کفش ها از لحاظ بسته شدن به چند دسته تقسیم می شوند که شامل :

کفش های بند دار، کفش های بغل قفلی، کفش چسبی، کفش زیپ دار، معمولا کفش های ساق دار دارای زیپ در کناره کفش برای پوشیدن راحتتر می باشد و یا ممکن است ساده باشند یعنی بدون نیاز به بستن بند، چسب، زیپ و قفل در کناره آن

 

  • قیمت محصول

قیمت کفش به عوامل مختلفی چون : جنس و متریال به کاربرده شده، کیفیت دوخت، زیبایی، اکسسوری های به کار برده شده و استحکام آن بستگی دارد برای مثال کفش های چرمی که از چرم طبیعی تهیه می شوند به دلیل راحتی و استحکامی که دارند، گران تر از مدل های دیگر می باشند.

 

  • برند تولید کننده محصول

برند های مختلفی در راستای تولید کفش های اسپرت و روزمره فعالیت می کنند و در تلاش برای ارائه دادن یک جنس با کیفیت به دست مصرف کننده اند. از جمله برند های معروف می توان به برند های زیر اشاره کرد:

نایک (Nike)

آدیداس (Adidas)

کلارکز (Clarkes)

پوما (Puma)

تین بانی (TinBany)

ونس (Vans)

ریبوک (Reebok)

کانورس (Convers)

دکتر مارتنز (Dr.Martens)

 چه کفشی مناسب پیاده روی است؟

در حین راه رفتن باید کفش هایی را انتخاب کنید که پاهای شما عرق نکند و هوای داخل کفش محبوس نگردد و پا راه تنفس داشته باشد، هچنین دارای پشتیبانی مناسب برای قوس و پنجه پا باشد، کف کفش بهتر است دارای دندانه و عاج دار باشد تا سر نخورد؛ اندازه کفش نیز باید طوری باشد که حین راه رفتن پا از کفش خارج نشود و از پیچ خوردن مچ پا جلوگیری شود. کفش های کتانی و ورزشی انتخاب مناسب تری می باشند.

سخن پایانی

خرید کفش روزمره زنانه باید با حساسیت بیشتری نسبت به سایر کفش های زنانه صورت گیرد و همانطور که می دانید پا به قلب دوم بدن معروف است پس بهتر است در راستای سلامت آن اقداماتی انجام دهیم که یکی از این اقدامات خرید یک کفش مناسب و راحت است در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات مورد نظر برای خرید درست کفش را در اختیار شما قرار دهیم.