راهنمای خرید کفش زنانه پاشنه بلند و مجلسی

 

 

 

کفش های زنانه با پاشنه بلند یکی از جزئیات برجسته در لباس و از جمله مولفه های جذابیت و شکوه در دنیای مد و زیبایی زنانه هستند. این کفش ها به دلیل طراحی های متنوع و اثرگذاری شان بر روی زیبایی استایل و ظاهر زنان، از زمان های قدیم مورد توجه طراحان مد بوده اند که در ادامه به بررسی بیشتر و دقیق تر آن می پردازیم.

کفش زنانه
کفش زنانه بلاگ

 

 

تاریخچه کفش زنانه پاشنه بلند 

کفش های زنانه پاشنه بلند به عنوان نماد اشراف و قدرت در جوامع گذشته شناخته می شد و تاریخی دیرینه دارند؛ نخستین مدل های آن توسط مصریان و یونانیان باستان مورد استفاده قرار می گرفت. در دهه 1950، کفش های پاشنه بلند به عنوان نماد زیبایی شناخته می شدند و توسط زنان معروف و محبوب همچون مرلین مونرو و آدری هپبورن مورد استفاده قرار می گرفتند و به تدریج تبدیل به بخش مهم از دنیای مد شد و طی سال های متمادی تغییر و تحولات زیادی در مدل های آن ایجاد شد و بازاری پر سود و تبلیغاتی ایجاد کرد.

 

 

چند نوع کفش پاشنه دار وجود دارد؟

به طور کلی، 15 نوع کفش پاشنه بلند وجود دارد که هر مدل دارای طراحی و استفاده مختلفی است که در ادامه به بررسی 7 مدل پر طرفدار و شناخته شده خواهیم پرداخت.

کفش پاشنه پنجه گربه

 از پنجه گربه الهام گرفته شده و به کفش های نازک و کم پاشنه گفته می شود و مناسب افرادی است که دوست دارند قدشان در حد نرمال کشیده دیده شود. مدل بوراک از نمونه کفش های پاشنه پنجه گربه موجود در سایت تین بانی است.

کفش پاشنه پنجه گربه

کفش پامپ کلاسیک

پاشنه این کفش بین 7 تا 10 سانت بوده و باریکی آن در حد نرمال می باشد، این مدل کلاسیک به صورت جلو بسته و پشت بسته است و با استایل های مختلف رسمی، اداری، مهمانی قابلیت ترکیب دارد. مدل 

کفش تین بانی مدل الما

کفش پاشنه بلند پشت باز

یکی از جذاب ترین مدل های کفش که روز به روز به محبوبیت آن افزوده می شود در این مدل قسمت پشتی پا توسط کفش پوشانده نمی شود و پوشیدن آن راحتتر می شود و فضای بیشتری برای پا ایجاد می شود؛ همچنین قابلیت ست شدن با لباس های مختلف را دارد اما حواستان باشد که پیراهن یا شلوارتان به قدری بلند نباشد که قوزک پا را بپوشاند و زیبایی این کفش را پنهان کند.

 

کفش پاشنه بلند پشت باز

کفش پاشنه بلند جلو باز

کفش های پاشنه بلند جلو باز معمولا طراحی باریک و ظریفی دارند که به کشیده و لاغر نشان داده شدن پاها کمک می کند، این سبک در مدل های مختلفی مثل تک بند، چند بند، توری یا سگک دار در بازار عرضه می شود.

 

کفش پاشنه بلند جلو باز

 

کفش پاشنه مخروطی

این نوع کفش به علت طراحی مخروطی شکل پاشنه با توزیع فشار روی ناحیه پاشنه از درد جلوگیری کرده و به طور کلی تجربه راه رفتن راحت تری را ارائه می دهند، کفش پاشنه مخروطی در ارتفاع و سبک های مختلفی وجود دارد و گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال راحتی در عین ظرافت می گردند.

کفش پاشنه مخروطی

کفش پاشنه بلند لژ دار

به علت اینکه فضای بین پنجه و پاشنه پوشیده شده راه رفتن با این مدل از کفش راحت بوده و همچنین کفش های لژ دار زنانه با توجه به طراحی و ارتفاع لژ می توانند به طور کلی شیک و جذاب و بسیار کاربردی باشند.

کفش لژ دار

کفش پاشنه بلند سوزنی

متداول ترین و شناخته شده ترین مدل کفش پاشنه دار که دارای پاشنه ای بلند و باریک می باشد و به عنوان عنصری از مد و زیبایی برای تاکید بر ظرافت استفاده می شود و بسیار پرطرفدار هستند ، کفش پاشنه سوزنی در سبک ها و رنگ های مختلف یافت شده و دائما در حال به روز شدن در دنیای مد می باشد.

پاشنه سوزنی

بوت و نیم بوت پاشنه بلند

بوت و نیم بوت ها در پاشنه های بلند و کوتاه و در جنس های مختلف گزینه هایی پیشنهادی برای خانوم هایی است که متناسب با استایلشان می خواهند از آن استفاده کنند نمونه های متنوعی از آن وجود دارد که در فصول مختلف سال کاربرد دارند و مدل های جذابی از آن نیز در سایت تین بانی موجود می باشد. مدل تیارا از نیم بوت های شیک موجود در مجموعه تین بانی است

مدل ژیوان

 

نکات مهم هنگام خرید کفش زنانه پاشنه بلند

باید توجه داشت که استفاده از کفش های پاشنه بلند در دراز مدت ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی در پا، کمر و حتی گردن شود، بنابراین مهم است که زنان در انتخاب کفش های خود دقت کنند و به سلامت و راحتی پاهای خود اهمیت قائل شوند.

  • انتخاب درست سایز کفش
  • خرید از برند های معتبر و شناخته شده
  • کفی مناسب کفش
  • ارتفاع پاشنه کفش
  • توجه به محل اتصال پاشنه به کف کفش
  • جنس محصول و طول عمر آن
  • زیبایی
  • قیمت
  • رنگبندی و مدل آن

برند های معروف کفش زنانه پاشنه بلند

زارا (Zara)

برایان آتوود (Brian Atwood)

 استیوارت ویتزمن (Stuart Weitzman)

استاردیواریوس (Stardivarius)

تین بانی (TinBany)

پیرکاردین (Pierre cardin)

الکساندر مک‌کویین (Alexander McQueen)

پیر هاردی (Piere Hardy)

 ژیوانچی (Givenchy)

سنت لورن (Saint Lauren)

پرادا (Prada)

لویی ویتون (Louis Vuitton)

کدام مدل و رنگ کفش پاشنه دار را انتخاب کنیم ؟

وقتی صحبت از کفش های پاشنه بلند می شود، انتخاب ها را نباید به صورت تصادفی انجام داد، کفش های پاشنه بلند زنانگی بیشتری به زنان می بخشد، فقط برای شیک بودن نباید کفش هایی را که برای شب مناسب تر است با لباس های روز خود ترکیب کنید. به عنوان مثال چرم لاکی (چرم ورنی ساده) و کفش های پاشنه بلند برای استفاده در روز یا برای پوشیدن در محل کار مناسب نیستند.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، تمایز بین کفش های روزمره و کفش های مجلسی است. مدل هایی با کفی نازک، پاشنه نازک، بیش از حد براق یا پر زرق و برق، مدل های تزئین شده یا سنگی و دارای اکسسوری برای پوشیدن در خیابان مناسب نیست.

رنگ ضروری برای کفش زنانه پاشنه بلند مجلسی، مشکی است و سایر رنگ ها قابلیت ست شدن با هر رنگ لباسی را ندارند، اما برای تنوع می توانید رنگ های مختلفی را خریداری نمایید.

کفش های طرحدار مثل پوست ماری، کروکودیل، گورخر و پلنگی از جمله مدل های چشم نوازی هستند که می تواند مکمل عالی ای برای یک لباس ساده باشد. کفش زنانه تین بانی مدل درنا از مدل هایی است که قسمتی از آن پوست ماری بوده و قابل سفارش از سایت ما می باشد.

رنگ های نود و پاستلی و پاشنه متوسط  و همچنین مدل های چرم برای استفاده در طول روز مناسب اند و ظاهر شیکی برای شما ایجاد خواهد کرد.

پوست ماری

توصیه های مهم در هنگام استفاده از کفش های پاشنه بلند

توجه به ساختار کفش، به علت ساختار نسبتا خشک کفش های مجلسی و پاشنه دار ممکن است در همان ساعت های اولیه پای شما را بزند و قسمت پشتی پا زخم شود که این مورد باعث رنجش شما می شود و راه رفتن را برای شما سخت تر می کند پس بهتر است قبل از استفاده از کفش در مجالس و مراسم ها، چندین بار آن را امتحان کنید و قبل از پوشیدن از چسب های زخم برای پیشگیری از آسیب به پوست کمک بگیرید.

احتیاط در هنگام راه رفتن، کفش هایی که پاشنه نازک و بلندی دارند همانقدر که شیک و جذابند همانقدر هم ممکن است در اثر بی احتیاطی خطرناک باشند و باعث پیچ خوردن مچ پا شود.

پاشنه و مدل کفش تان را متناسب با محیط تنظیم کنید، اگر مکان مورد نظرتان باغ یا محیط مملو از چمن است پاشنه باریک کفش در چمن فرو می رود و تعادلتان را به هم می ریزد، یا هنگام عبور از روی پل با نرده های فاصله دار ممکن است پاشنه بین نرده ها گیر کند و سبب تجربه ناخوشایند گردد.

توجه به نوع بسته شدن کفش، اگر نحوه بسته شدن کفش شما ساده نیست و به وسیله بند، قفل و سگک بسته می شود، قبل از راه رفتن آن ها در حالت مناسب فیکس کنید تا راه رفتن برایتان راحت شود.

جلوگیری از عرق کردن، عرق کردن پا داخل کفش یک امر طبیعی است و هنگام فعالیت نیز این میزان بیشتر هم می شود، برای جلوگیری از سر خوردن پا داخل کفش مقداری پودر تاک (پودر بچه) داخل کفش بریزید.

کوتاه تر قام بردارید، حفظ تعادل و راه رفتن با کفش های پاشنه بلند، برای بسیاری از افراد به خصوص افراد تازه کار سخت است، برای راه رفتن راحتتر، اندازه قدم هایتان را کوتاه بردارید.

وقتی از کفش ها استفاده نمی کنید درون آن ها را پر کنید، معمولا وقتی از کفش های خود استفاده نمی کنید، خشک تر می شوند و انعطاف خود را از دست می دهند. برای جلوگیری از این امر بهتر است با استفاده از روزنامه درون آن را پر کنید.

پاشنه متناسب با وزن و جثه خود انتخاب کنید، توجه داشته باشید که هر چه پاشنه نازک تر باشد راه رفتن با آن سخت تر است، اگر راحتی برای شما در اولویت است بهتر است کفشی با پاشنه متوسط و ضخیم تر را انتخاب کنید همچنین اگر وزن شما زیاد است کفش های پاشنه نازک انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

مدل آروشا

سخن پایانی

تاثیر کفش های پاشنه بلند بر جذابیت که برای همه آشکار است در این مقاله تلاشی بر نگاه عمیق تر به دنیای کفش های زنانه پاشنه بلند گردید، که یکی از ویژگی های منحصر به فرد کفش های پاشنه بلند، افزایش قد و بالا بردن اعتماد به نفس در مراسم و مهمانی ها و رویداد های مهم است ؛ انواع کفش های مجلسی و پاشنه بلند زنانه را می توانید از فروشگاه تین بانی سفارش و درب منزل خود در هر جای ایران که باشید تحویل بگیرید. همچنین اگر قصد خرید کفش روزمره زنانه دارید پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به آن را نیز مطالعه نمایید.